Črno belo bogastvo
Povzetek in namen operacije:
Namen operacije je podpreti nosilce dejavnosti (ponudnike krškopoljskega prašiča), da izboljšajo svoj ekonomski položaj in potencial zaposlovanja s partnerskim povezovanjem za razvoj prepoznavne blagovne znamke Krškopoljca. Oblikovani bodo novi produkti (samooskrbni, podjetniški, turistični) s katerimi bomo pripomogli k prepoznavnosti podeželja in širitvi na nove trge z novimi marketinškimi pristopi.
Glavne aktivnosti operacije:
- Priprava strokovnih podlag za oblikovanje raznovrstnih produktov in programov (od prehrane do spominkov)
- Ureditev »selfie točk« za inovativno prezentacijo Krškopoljca
- Izobraževanje ponudnikov od reje do izdelka (rejcev, ponudnike kulinarike, zgodb, dediščine) in animiranje ciljnih skupin
- Priprava akcijskega načrta in trženjskih prijemov za nov turistični produkt
- Snemanje in izdelava predstavitvenih filmov, tudi animiranega
- Razvoj novih produktov, samooskrbnih, podjetniških, turističnih
- Oblikovanje blagovne znamke – Krškopoljec in turističnega produkta
- Izvedba kulinaričnih dogodkov in interaktivnih delavnic
- Promocija in ozaveščanje – družabna omrežja, nadgradnja spletne strani, študijska tura, sejmi, objave, promocijski material
Projektni partnerji:
Vodilni partner: Občina Krško, ostali partnerji: Posavski muzej Brežice, Kunst 1966, gostilna, d.o.o., Kmečka zadruga Sevnica z.o.o., Društvo rejcev krškopoljskih prašičev.
Način financiranja:
Operacijo sofinancira Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja.
Skupna vrednost projekta: 196.049,04 EUR od tega Kunst 1966 d.o.o.: 33.865,61 EUR.
Obdobje izvajanja: 01.09.2019 do 31.10.2021.
Povezava na spletno stran Evropske komisije, namenjene EKSRP:
https://ec.europa.eu/agriculture/rural-development-2014-2020_sl
in na spletno stran PRP:
https://www.program-podezelja.si/sl/
Cilji operacije:
Podpreti obstoječe nosilce dejavnosti - rejce, jih povezati, usposobiti in aktivirati z drugimi deležniki (predelovalci, gostinci, turističnimi kmetijami, nosilci kulturne dediščine, raziskovalci, trženjskimi
strokovnjaki).
Vzpostaviti mrežo Krškopoljca na vseh nivojih v regiji in dvigniti dodano vrednost obstoječim ter novim produktom, da izboljšajo svoj ekonomski položaj in potencial zaposlovanja ter podjetništva.
Razviti prepoznavno blagovno znamko Krškopoljca in unovčiti njeno kvaliteto, s katero bomo
pripomogli k prepoznavnosti področja.
Dolgoročno ohraniti avtohtono pasmo krškopoljski prašič in s skupno sinergijo ustvariti nove
produkte s pozitivnim ekonomskim učinkom.
Rezultati operacije:
- Izdelan elaborat o posavski dediščini – krškopoljski prašiček
- Urejene točke za fotografiranje in oblikovani novih programi
- Izvedena izobraževanja ponudnikov in interaktivne delavnice
- Neposredno vključeni v izobraževanja in delavnice
- Akcijski načrt za nov tur. produkt
- Oblikovani novi produkti (mesni, kulinarični krožnik, knjižica receptov, knjiga za otroke, brošura, skulpture, predstavitveni filmi, različni spominki, turistični– Gastronomsko razvajanje Posavja)
- Izvedeni dogodki (Antonovo, Okusi Posavja, študijska tura)
- Število prodanih novo razvitih kulinaričnih krožnikov